Mentor 2017

Namn: Jan Stala


Första mötet  9/1, 17/1. 16.30 - 18.30 i Östersund

Bloggare, Alla bloggar där främst kvinnor är läsare oavsett intresse. Mammabloggar, modebloggar mm. 

Vi ska lära att behov av Juniid Thights Woman finns. Upplysa om att vi har lösningen på ett problem kvinnorna inte vet att de har.

Bloggare betraktas som återförsäljare. Juniid kan därmed sänka priset till detsamma som återförsäljare i butik. Kick-back på försäljning via unik rabattkod i vår webbshop. Kontakta alla bloggare med vår text och bifogade bilder. Därefter beslutas om vilken affärsmodell bloggaren accepterar. Bloggare har ofta rutin på detta för egen del. 


Återförsäljare i Sverige

Via agent. Juniid fakturerar återförsäljare och agent (person eller företag) får 8-12%. 

Via Distributör. Distributör som vi själva letar upp via liknande produkter vi vill synas med. Kolla varumärkens hemsidor för att hitta detta. Vi säljer till distributören som utbildar återförsäljaren om vårt budskap. Detta görs vanligen ett år innan försäljning. Detta för att säkerställa att vi kan leverera. Distibutör tar upp order från ÅF. Distributören lägger order hos oss. 20% i lager hos distributör. 

februari, mars, april och maj ska bloggare genomföra vårt budskap. Vi vill hjälpa kvinnor med ett problem med skavande lår.


Konkurrens

Om vi blir kopierade av känd butikskedjas eget märke hjälper de till med budskapet. Vi förlorar troligtvis intäkter men får bekräftelse på innovationen. Lansering av fler produkter är viktigt för att stärka varumärket Juniid. Produktutveckling får aldrig stanna av.

Hur gör Juniids rivaler? Kolla upp hur de marknadsför exempelvis "lår som skaver"


Andra mötet 9/2, 15.00 - 17.00 i Östersund

  • Bloggare med kod i uppföljningsmail och med kod redan i nya mail
  • Ambassadörer, rabatt med kod för att dela till deras kontaktnät
  • Återförsäljare, Sundsvall, Sollefteå, Härnösand, Östersund, Örnsköldsvik, Hudiksvall. Marginal- nej- varför - butiksdemo, personal hör budskapet.
  • Varuprov till magasin med pressrelease, kostnad 80kr kan ses som annons/marknadsföringskostnad
  • Blocket - butik, annons (Dyrt och ingen webbshop)
  • Kvinna officiellt. Våga knacka på axeln och erbjuda varan. Ha alltid med i väska eller i närheten.
  • Kändisar. Hitta i damtidningar. Skicka storlekstabell och erbjud fri vara. Produktplacering/göra nytta, Juniids budskap.


Juniids försäljningspeak 2017 = 15 april - 15 september.

Denna period måste försäljningen för året ske. Hur? Alla punkter ovan ska genomföras innan mars månads start. 172 par behöver säljas för att hamna på plus minus noll. Dubbla antalet för att täcka annonskostnader tills nu (uppskattat). 1200 st i lager ska helst säljas 2017 för att lägga ny order i oktober 2017. Under denna period alltså cirka 8 st per dag.

  1. ÅF
  2. Ambassadörer
  3. Bloggare
  4. Varuprov
  5. Kändisar
  6. Blocket 
  7. Kvinna officiellt



Tredje mötet 2/3, Skype 14/3